WooCommerce היא הרחבה לוורדפרס שמגיעה בצורת תוסף חינמי שניתן להורדה מספריית התוספים של וורדפרס. תוסף זה מותקן כרגע בלמעלה מ- 4 מיליון אתרי וורדפרס ומשמש כ 37% מכלל החנויות ברשת.
בעזרת ווקומרס תוכלו ליצור חנות וירטואלית בסיסית ובעזרתה למכור מוצרים פיזיים, מוצרים דיגיטליים ואף למכור מנויים מתמשכים. בהתקנה הבסיסית שלה, WooCommerce מאפשרת פונקציונליות בסיסית של חנויות וירטואליות כגון ניהול מוצרים, ניהול הזמנות ומערכת של עגלת קניות.
היתרונות והחסרונות של WooCommerce:
כמו בכל תוכנה, גם לווקומרס ישנן את הפלוסים והמינוסים בעבודה איתה.
יתרונות:
WooCommerce בבסיסה היא מערכת קוד פתוח ומערכת חינמית.
התוסף ניתן להתקנה די בקלות על וורדפרס.
ישנן הרבה מאד תבניות שניתן להשתמש בהן לבנייה ועיצוב החנות הפרונטלית.
ישנן מעל 300 הרחבות בשוק שגורמות למערכת להיות מלאת אפשרויות.
ל WooCommerce מעל ל 1200 חוות דעת ודירוגים של כמעט 5 כוכבים ב WordPress.org.
המערכת מתעדכנת על בסיס קבוע ומתווספים לה שיפורים ואפשריות חדשות.
ישנם הרבה מאד מפתחי וורדפרס בשוק שניתן להעזר בהם לטיפול בחנויות אלו.
חסרונות:
כמעט כל חנות תזדקק להרחבה כזו או אחרת. הרחבות עולות כסף ובדרך כלל דורשות חידוש של רשיון אחת לשנה.
אנשים החדשים למערכת נוטים להעריך בצורה שגויה את הזמן שנדרש להגדרה והקמה של חנות ווקומרס. ישנם לא מעט שיקולים, הגדרות והחלטות שיש לקחת כגון: ניהול לקוחות, הזמנות, מלאי, מיסים ומשלוחים.
לא כל תבניות הוורדפרס שמותאמות לווקומרס נכתבו נכון. יש לשים לב – במידה ואתם מחליטים על שימוש בתבנית, יש לוודא שהיא נרכשת ממפתחי תבניות שניתן לסמוך עליהם.
עדכונים של WooCommerce לא פעם דורשים התערבות של מפתח בכדי לבצע את הפעולה ובכדי לוודא כי התוסף והאתר עובדים כראוי ודבר לא נשבר לאחר העדכון.
כעת נעבור על היישומים המרכזיים של Woocomerce:
הזמנות – נראה היכן מתקבלות ההזמנות שרכשו הלקוחות שלנו.
הגדרות – נעבור על הגדרות מרכזיות: הגדרות כלליות, הסבר כללי על נושא הסליקה בלשונית תשלומים.
מוצרים – נעבור על מוצרים, היכן רואים את המוצרים בדגש על מה אנחנו רואים.
קטגוריות – נעבור על קטגוריות ויצירת קטגוריות, כל תלמיד ייצור קטגוריה אחת לדוגמא.